Hoće li doći do nestašice AdBlue na tržištu?
Nema čipova, auto radija i multimedija, postoji problem s gumom, proizvođači automobila zaustavljaju proizvodnju, a neki automobili čekaju se gotovo godinu dana. Osim toga novi postaju sve skuplji, a cijena goriva raste nekoliko mjeseci. Sve su to obilježja krize koja je zadesila automobilsku industriju i vozače. Sada se k tim problemima pridodao potpuno novi problem za vlasnike novijih dizelskih automobila. Pojavljuje se nestašica AdBlue na tržištu i to diljem Europe.
Razlog zašto je on potreban je što sintetička urea koja je osnovni sastojak AdBlue pomaže u smanjenje emisije dušikovog oksida u modernim dizelskim motorima koji se nalaze u osobnim i dostavnim vozilima, kamionima i autobusima kako bi se zadovoljili Euro 5 i kasnije standardi emisije ispušnih plinova. Zahvaljujući njemu, količina dušikovih oksida u ispušnim plinovima može se smanjiti do 95 posto, a motori koji ga koriste ne mogu raditi bez AdBlue -a.
Njegovu proizvodnju već ograničavaju najveći proizvođač u Europi. „Duslo“ iz Šaľe u Slovačkoj koji je u vlasništvu još trenutačnog češkog premijera Andreja Babiša i koji više ne prihvaća narudžbe novih klijenata, te norveški koncern „Yara“ koji ima svoje proizvodne pogone u više europskih zemalja.