2. studenoga 2024.

Kineska automobilska industrija je u teškoćama

Elektroautomobili su budućnost, nema sumnje. Nakon uspjeha Tesline mnogo je ambicioznih ulagača mislilo da ih može čekati sličan uspjeh pa su počeli i proizvoditi električna vozila, naročito u Kini. Nakon što je koncept elektro mobilnosti počeo dobivati ​​na zamahu, kineska vlada počela je subvencionirati proizvodnju električnih automobila. Proizvodni kapacitet kineskih tvrtki povećan je u kratkom roku za nekoliko milijuna jedinica. Ogromna ulaganja rezultirala su pojavom velikog broja novih proizvođača. Danas je u Kini registrirano na stotine proizvođača automobila, kamiona, autobusa i drugih specijalnih vozila od kojih je veliki broj orijentiran isključivo prema električnom pogonu. Neki od njih pokušavaju se probiti na strana tržišta, ali za sada sa manjim uspjehom. Izgradnja robne marke nije lagan zadatak i to je dugogodišnji posao.

Kineska vlada poduzima korake

Taj rast ponude i proizvodnih kapaciteta nije mogao trajati vječno. Već od travnja mjeseca kontinuirano pada potražnja za vozilima i neke kineske tvornice zijevaju prazninom, naročito one koje se do sada nisu uspjele etablirati na tržištu. Osim toga ova kriza sa opskrbom električnom energije sigurno ne daje vjetar u leđa prodaji električnih vozila na domaćem tržištu. Bordrin, Bogward, Byton, Dongfeng Yulong, Zotye su samo neki od brendova koji neće najvjerojatnije preživjeti. Vlada trenutno poduzima korake za sprječavanje prekomjernih kapaciteta u sektoru. Premda masovna državna potpora igra vrlo važnu ulogu u Kini, tržište i njegovi zakoni su neumoljivi pa će i ondje opstati samo najjači proizvođači samo što će se taj proces odvijati dugo i postupno. Proizvođačima osobnih vozila koji dvije godine zaredom ne proizvedu više od 1.000 komada godišnje ili proizvođačima autobusa, lakih i teških kamiona koji godišnje ne sastave više od 50 vozila, bit će naloženo restrukturiranje. Ako u dvije godine još uvijek ne budu mogli ispuniti traženi nivo, bit će ugašeni. Odluka dolazi u vrijeme kada kineski čelnici izdaju upozorenja o gubitku brojni radnih mjesta u raznim sektorima.