18. travnja 2024.

Spoj autocesta koji ne dostaje - Foto Waze

Mnogi ljudi u Hrvatskoj doživljaju Slovačku kao jednu uspješnu i naprednu zemlju koja je uspjela zahvaljujući automobilskoj industriji. To je dobrim dijelom istina premda sve strane investicije koje su realizirane nisu vezane uz tu granu. Primjer za to je veliki logistički centar Amazona koji nije realiziran u nedalekom Brnu, već u Senecu jer češki gradonačelnik je imao zahtjeve koje su odbile investitora. No vratimo se na temu ovog članka i malo nasmijemo tuđoj nesreći kad već ne možemo svojoj sreći. Radi se o svjetskom unikatu kako sami to Slovaci smatraju-nadogradnji autoceste.

Novi dio zaobilaznice autoceste

26. ovog mjeseca kraj Bratislave se treba pustiti u promet novi dio zaobilaznice Bratislave, autoceste D4. Ta zaobilaznica bi na sebe trebala preuzeti sav tranzitni promet koji dolazi autocestom D1 iz smjera Poljske i Slovačke i ide dalje prema Austriji i Mađarskoj, a koji trenutačno prolazi kroz glavni grad. Ideja je odlična, no naručitelji su zaboravili od projektanata i izvođača naručiti petlju koja će se nalaziti na križanju autocesta i koja treba preusmjeriti promet sa D1 na D4 i obrnuto.

Sada je toga postao svjestan nakon prozivki od strane javnosti i njihov ministar prometa Andrej Doležal, koji dolazi iz stranke „Mi smo obitelj“. Nada se da će u roku 5 godina izgradi potrebni spoj dviju autocesta kako bi sve dobilo neki smisao. Usput rečeno predsjednik te konzervativne desničarske populističke euroskeptične stranke Boris Kollar ima 11-ero djece sa deset žena i nije oženjen, a bio je među optužen i za plagijatorstvo prilikom pisanja svog magistarskog rada.

Jasno da novi ministar nije kriv što prethodna vlada nije naručila i to križanje, no s obzirom da je on već na toj funkciji skoro godinu i pol dana trebao je već nešto pokrenuti prije. Konačno teško je za povjerovati da se spoj ne može realizirati u kraćem vremenskom razdoblju.

Da se ne bi smijali predugo mi u Hrvatskoj ima sličnih primjera gdje bi dobro došli spojevi na autocestu tamo gdje nema naplate jer bi se time povećala sigurnost u prometu i komfor građana.